"Regels" bij ingeven van comics ?

Crew
Avatar Project_Z
1156
Ik merk dat er regelmatig nadat ik comics heb toegevoegd nog wijzigingen worden aangebracht... Kan er iemand (Veter?) mij de "regels" uitleggen, zodat ik al dat overbodige werk (van mij en de "goedkeurders") kan voorkomen ?

Een voorbeeld :
Axel Alonso is momenteel "Editor-in-chief" bij Marvel... Deze had ik bij mijn toevoegingen van gisteren (Thor: God of Thunder) telkens toegevoegd als Editor, maar is nu gewist...
Dus "Editor-in-chief" is geen Editor, en moet dus niet vermeld worden?

En wat dan met Nick Lowe, die is momenteel Group Editor voor alles wat met X-Men te maken heeft. Toevoegen of niet ?

Een ander voorbeeld :
Titel, Part One..., Part Two.... wordt Part 1, 2,...
Geen probleem, zal ik in 't vervolg op letten.

Edit: ook nog Comicraft, Virtual Calligraphy,... niet vermelden bij Lettering als er een naam gekend is, soms als Comicraft's Naam, VC's Naam,... ?
Geplaatst op 28/01/2013 Citeren
Avatar
Project_Z
Geplaatst op 28/01/2013
Crew
Avatar Veter
7841
Eerst en vooral zeggen dat ik blij ben dat jij blijkbaar de Marvel uitgaven nu wat in het oog houdt. Ik had, wegens tijdsgebrek, een tijd geleden Marvel voorlopig geschrapt uit mijn wekelijkse comictoevoegingen.
En ik was al van plan je te contacteren over een aantal auteurs

Regels, nou ja...

Alonso is een paar jaar geleden gepromoveerd tot hoofdredacteur binnen de Marvelgroep. In die hoedanigheid wordt hij nu in àlle Marvelreeksen vermeld, dikwijls tussen de uitgeversfuncties. Persoonlijk verkies ik die dus niet langer te beschouwen als medewerker aan die comic, maar als een uitgeversmedewerker, die we niet vermelden. Maar als jij vindt dat hij wel degelijk als 'editor' moet vermeld worden, heb ik daar geen probleem mee hoor.

Groupseditor is iets anders. Ik denk dat die wel degelijk nog meewerkt aan de comics (overzicht houden tussen de personages van de gelijkaardige reeksen?). Ik vermeld die dus inderdaad wel als editor.

Virtual Calligraphy heb ik inderdaad verwijderd omdat die niet vermeld wordt in de comics. Cory Petit (en Joe Caramagna) worden wel dikwijls vermeld als "VC's Cory Petit". Een genitiefvorm dus, Cory Petit van Virtual Calligraphy. Maar er staat niet dat zowel VC als Cory Petit daar de lettering gedaan hebben.

Voor de titels probeer ik wat consequent te zijn in het overzicht. Niet de ene keer 'part one' dan eens 'part 1', en nog anders eens een 'part one of five'. Maar of dat een regel is? Persoonlijke voorkeur, of misschien zelfs persoonlijke neuroses, ja zeker, ... :)
Geplaatst op 28/01/2013 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 28/01/2013
Crew
Avatar Project_Z
1156
Ik was oorspronkelijk van plan om enkel de X-reeksen te updaten en up to date te houden (omdat daar mijn X-pertise ligt :D ), maar nu ze bij Marvel alles weer overhoop gooien heb ik de Avengers er maar bij genomen... ;)
Ik zal de overige reeksen ook regelmatig proberen bij te houden.

Voor de rest zal ik je neuroses, euh... voorstellen volgen :D

Origineel geplaatst door Veter
En ik was al van plan je te contacteren over een aantal auteurs

Opmerkingen zijn altijd welkom, zodat we zo correct mogelijk kunnen zijn...
Geplaatst op 28/01/2013 Citeren
Avatar
Project_Z
Geplaatst op 28/01/2013
Crew
Avatar Project_Z
1156
Verdorie, ik vergeet nogal eens een keer het voorvoegsel toe te voegen... Ik denk er dan meestal aan als het album verstuurd is...
Geplaatst op 30/01/2013 Citeren
Avatar
Project_Z
Geplaatst op 30/01/2013
Crew
Avatar Veter
7841
Ja, ik merk het ook niet altijd dadelijk op.
Maar je geeft achteraf toch netjes de verbetering door, dus eigenlijk is er toch geen probleem? :)
Ik veronderstel dus dat er nog eentje met foutje in de wachtrij zit? Ik zal proberen er op te letten.
Geplaatst op 30/01/2013 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 30/01/2013