vraag complete reeks

Avatar agrash
5
Goedeavond,

Ik ben van plan om trigie eindelijk eens aan mijn collectie toe te voegen, maar ik begrijp niet echt hoeveel albums er eigenlijk uitgekomen zijn in totaal.

Klopt het dat er enkel 35 albums uitgekomen zijn, maar hoe komt het dan dat er bij die integrale's andere albums tussenzitten?

Op de wikipedia pagina staat er dat er in totaal maar 35 uitgekomen zijn, maar waar halen zij die 80 nederlandstalige stripboeken in totaal want Don Lawrence is toch van engelse afkomst..?
Plus is die wikipedia pagina nog up to date :/
Geplaatst op 07/05/2013 Citeren
Avatar
agrash
Geplaatst op 07/05/2013
Crew
Avatar Surya
13271
Die lijst op Wikipedia is de lijst van verhalen, niet van albums. De meeste albums bevatten meerdere verhalen.

Ik denk dat als je deze reeks wil kopen dat je het makkelijkst de heruitgaves kan kopen, maar dat zijn dus enkel de Don Lawrence verhalen, die van de andere tekenaars zijn nooit heruitgegeven.
Geplaatst op 07/05/2013 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 07/05/2013
Crew
Avatar Iyo74
6897
Geplaatst op 07/05/2013 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 07/05/2013
Origineel geplaatst door agrash
Goedeavond,

Ik ben van plan om trigie eindelijk eens aan mijn collectie toe te voegen, maar ik begrijp niet echt hoeveel albums er eigenlijk uitgekomen zijn in totaal.

Klopt het dat er enkel 35 albums uitgekomen zijn, maar hoe komt het dan dat er bij die integrale's andere albums tussenzitten?

Op de wikipedia pagina staat er dat er in totaal maar 35 uitgekomen zijn, maar waar halen zij die 80 nederlandstalige stripboeken in totaal want Don Lawrence is toch van engelse afkomst..?
Plus is die wikipedia pagina nog up to date :/


Trigië is zeer gemakkelijk 2dehands te vinden. Alleen durft de staat van die albums als eens niet zo goed te zijn, uitkijken dus.
Geplaatst op 07/05/2013 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 07/05/2013
Avatar agrash
5
Dus volgens die link heb je dus de eerste serie van 1-21 albums, de 2de serie 22-35 en uiteindelijk heb je de derde reeks met 1-19.

54 albums in totaal.


Wat ik wel niet begreep is dat het eerste album van de derde reeks ook begint met het album "Strijd om Trigië" :-)
Geplaatst op 09/05/2013 Citeren
Avatar
agrash
Geplaatst op 09/05/2013
De 3e reeks betreft heruitgaven waarin de verhalen nu in chronologische volgorde zijn opgenomen. Deze reeks die zowel in hardcover als in softcover is uitgebracht heeft alleen de Don Lawrence verhalen. Hier op de site staat deze reeks met "B" nummering.
Geplaatst op 10/05/2013 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 10/05/2013
Avatar agrash
5
okay, deze 3rde reeks ga ik dan opzij laten.
Bedankt voor de reacties :)
Geplaatst op 13/05/2013 Citeren
Avatar
agrash
Geplaatst op 13/05/2013