toevoegen (achter)covers.

Als ik op de homepage op de update van de strips klik krijg ik een hele lijst van covers/strips waar een wijziging is doorgevoerd. Meestal ben ik dan nieuwsgierig wat er is gewijzigd. Dan is vaak een achtercover toegevoegd. Prima!
Als iemand een achtercover toevoegt dan graag ook controleren hoe de cover zelf er uit ziet. Nu zie ik regelmatig een kleine cover en een grote achterkant. Het is voor degene die toch dat album vastheeft een kleine moeite om beide te scannen en door te geven.
Geplaatst op 27/07/2013 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 27/07/2013
Crew
Avatar woelfie
4110
Dit heb ik ook al regelmatig gezien. het probleem is dat je dan ook elke keer speciaal moet controleren of de cover een grote scan is, wat weer extra werk is.

Ik wil hier wel een pleidooi houden om bij de strips met ontbrekende cover ook een optie te plaatsen "strips met ontbrekende backcover" en een optie "strips met ontbrekende grote cover" (als dat technisch mogelijk is).
Geplaatst op 27/07/2013 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 27/07/2013
Crew
Avatar Surya
13265
Ja, dat is mogelijk :) Ik zal proberen er volgende week werk van te maken :)
Geplaatst op 27/07/2013 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 27/07/2013
Crew
Avatar woelfie
4110
Dank, grote meester.

Surya, gezien de snelheid waarmee dit zou kunnen geïimplementeerd worden, zou men de indruk krijgen dat je to-do lijst leeg is.
Maar ik vermoed dat dat een verkeerde veronderstelling is ?(
Geplaatst op 27/07/2013 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 27/07/2013
Crew
Avatar Surya
13265
AB!SO!LUUT! :)
Geplaatst op 27/07/2013 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 27/07/2013
Crew
Avatar Veter
7842
Een tip om snel te kijken of een cover al vervangen is: als je met je muis over de coverafbeelding gaat en in de adresbalk zie je dan .../images/strip/strip_1234.jpg dan is het absoluut zeker een kleine cover. Zie je iets als .../image.php?i=1234,500 dan is die cover al vervangen en is dat waarschijnlijk een grote cover. Om absoluut zeker te zijn dat het gaat over een goede grote cover moet je hem natuurlijk wel openen.

En @simon: je voegt altijd beide covers toe als er al een grote voorcover staat en nog geen achtercover. Dat is eigenlijk zinloos werk, want die voorcover wordt dan toch geweigerd. Tenzij het natuurlijk een absoluut betere versie zou zijn dan wat er al staat.
Geplaatst op 27/07/2013 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 27/07/2013
ik voeg beide covers toe, dan weet ik zeker dat er goede staan. Aan jullie om te kijken welke er dan beter is. Misschien kan je de grote baas vragen om een beter schermpje om te zien wat je toevoegt.
Geplaatst op 27/07/2013 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 27/07/2013
Crew
Avatar woelfie
4110
Origineel geplaatst door Veter
Een tip om snel te kijken of een cover al vervangen is: als je met je muis over de coverafbeelding gaat en in de adresbalk zie je dan .../images/strip/strip_1234.jpg dan is het absoluut zeker een kleine cover. Zie je iets als .../image.php?i=1234,500 dan is die cover al vervangen en is dat waarschijnlijk een grote cover. Om absoluut zeker te zijn dat het gaat over een goede grote cover moet je hem natuurlijk wel openen.

Dit wou ik eigenlijk zeggen... de "kleine" cover is iets van 150x200 pixels. Als er dan een "grote" staat van 225x300, kan deze gerust vervangen worden door 600x800. Maar daarvoor moet je hem idd individueel openen.

Bestaat er trouwens een manier om de covers op deze site te downloaden of te copieren? Voor sommige toepassingen (bv het maken van banners :D) zou dit wel handig zijn.
Geplaatst op 28/07/2013 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 28/07/2013
Crew
Avatar Veter
7842
Origineel geplaatst door woelfie
Bestaat er trouwens een manier om de covers op deze site te downloaden of te copieren?


De afbeelding openen en op het juiste moment (net op het ogenblik dat ze volledig geopend is) rechtsklikken, dan kan je ze opslaan. Het vergt wat proberen en oefenen... :)
Geplaatst op 28/07/2013 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 28/07/2013
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door Veter
Origineel geplaatst door woelfie
Bestaat er trouwens een manier om de covers op deze site te downloaden of te copieren?


De afbeelding openen en op het juiste moment (net op het ogenblik dat ze volledig geopend is) rechtsklikken, dan kan je ze opslaan. Het vergt wat proberen en oefenen... :)


Dit is op vele site's het geval :)
Geplaatst op 28/07/2013 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 28/07/2013
Crew
Avatar Iyo74
6897
Origineel geplaatst door T.I.A
Origineel geplaatst door Veter
Origineel geplaatst door woelfie
Bestaat er trouwens een manier om de covers op deze site te downloaden of te copieren?


De afbeelding openen en op het juiste moment (net op het ogenblik dat ze volledig geopend is) rechtsklikken, dan kan je ze opslaan. Het vergt wat proberen en oefenen... :)


Dit is op vele site's het geval :)

Goed om weten! Dat zal vroeg of laat zeker nog van pas komen.
Geplaatst op 28/07/2013 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 28/07/2013
Crew
Avatar Surya
13265
Als je Firefox gebruikt, kan je rechts op de pagina klikken, 'View page info' klikken en dan krijg je in de tab 'Media' een overzicht van alle ingeladen afbeeldingen. Die kan je dan opslaan.
Geplaatst op 28/07/2013 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 28/07/2013
Crew
Avatar woelfie
4110
Allé, weer twee zaken bijgeleerd vandaag :-)
Geplaatst op 28/07/2013 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 28/07/2013