The New York Four 1 The New York Four

Een kijkje of benadering van het onderwerp: vrienden-familie-liefde, hoe hij het op zijn wood´s bekijkt en het Personage (Riley Wilder) het beleeft. Ze is iemand die moeilijk vrienden maakt en als ze er heeft, moeite heeft (bewust, onbewust) ze te houden of er energie in te steken. Dit is omdat ze angstvallig vlucht in het "veilige" "mij niet kunnen kwetsende" wereld van telefonie, sms,chat. Omdat ze panische angst heeft te misdoen en ze te verliezen, terwijl je met telefonie,sms,chat geen rechtsreeks contact hebt en je niet op je bek kan gaan... (is ze van overtuigt).

Toch een beetje euforie wanneer ze met haar "verloren" zus terug contact heeft, maar dit verzwijgt ze tegenover haar conservatieve ouders. Die niets belangrijker vinden dan dat ze slaagt in haar studies en dan volgens hen slaagt in het leven. Het familiale, warme nest is vreemd in dit gezin. Uiteindelijk vertelt ze het en komt het erop neer dat ze contact mag hebben zolang haar studies er niet onder lijden, cru en zonder verpinken in het gelaat vertelt door haar vader.

Als rode draad doorheen het gehele boek loopt het Mysterieuze telefoon/chat contact van het meisje met volgens haar dan de ideale droomprins. (als je goed oplet weet je op een bepaald moment wie het is (bij mij was dat op het concert al, het begin van deze tele romance) ...) wel om het einde niet te verklappen zal je me wel gelijk geven dat het soms hartverscheurende keuzes zijn te nemen in het leven.

Welke keuze neem je: Vrienden-familie-liefde en wat is het gevolg ervan ?

Een heel geestig boekje met een TOP duo Wood-Kelly, ik zag onmiddelijk de herkenbare fantastische tekeningen van Kelly, wat een artiest ! in Combinatie met de gouden pols en het geolied denkwerk van Wood kon dit niet anders dan een klein meesterwerkje worden die me deed denken aan Local.

1 min puntje: dit item was wel comic formaat waardig en niet digest size !