F.C. De Kampioenen 93 Supermarkske is weer proper

Het is weer van dattum. Markske veranderd door de een of andere allergie weer in dat groene wezen, in de volksmond beter bekend als Supermarkske. Goed voor de ploeg van F.C. De Kampioenen maar een ramp voor Bieke en Paulien. Deze allergische reactie heeft ook zo zijn voordelen want een reclamebureau dat een campagne moet starten voor het alles verterend Stopmicrob, een nieuwe luchtververser die de lucht zuivert van allerlei microben, is bereid om met Markske in de boot te stappen. De campagne is een succes en Stopmicrob gaat als zoete broodjes over de toog.
Jammer genoeg.

F.C. De Kampioenen is zo een no-nonsense strip waar je gewoon lekker achteruit moet gaan liggen, verstand op nul moet zetten en alles op je af laten komen. Ideale lectuur voor de gemiddelde tiener die zich even wil ontspannen van een dagje school of voor de vader die hetzelfde wilt doen na een zware dag op het werk. Dat Hec Leemans nog alleen voor deze reeks zorgde is al enkele strips geleden. Momenteel krijgt hij de hulp van Tom Bouden die al medewerker is vanaf deel 15 en sindsdien op regelmatige basis deel neemt aan de creatie van het verhaal.

F.C. De Kampioenen is een van die langlopende reeksen die toch nog steeds goed in de smaak van de fan valt. Ligt het aan de eenvoud van verhaal en tekeningen of omdat deze strip is geënt op de tv-reeks is me niet duidelijk maar dat het succes groot blijft bewijzen de verkoopcijfers die je kan vinden op de Stripspeciaalzaak.