Broadway - Een straat in Amerika 2 Boek 2

Op het einde van deel 1 stort samen met het podium van The Chapman's Paradise ook de droom Lenny en George in. Terwijl George zich in de alcohol stort zorgt Lenny voor een oplossing. Hij verkoopt de schoenmakerij om dat geld te pompen in het Cabaret. Ook al vreest George dat Lenny hier een stap te ver zet, toch gaat hij samen met zijn broer de uitdaging aan Een nieuwe regisseur, voorgesteld door hun moeder en die het volste vertrouwen meekrijgt, is de eerste vrij risicovolle stap gezien de beperkte kennis van de man voor het genre. Maar een afspraak in het gekende Cotton Club overtuigen zowel George als Lenny. De inventiviteit van de man zou wel eens de doorbraak kunnen betekenen.
Fanny het naïeve danseresjes komt ondertussen in contact met grote sterren die haar de indruk geven respect te hebben voor haar kwaliteiten maar dit niet altijd met de beste bedoelingen.
Djief, tekenaar en scenarist van Een straat in Amerika, heeft met dit tweeluik een zeer behoorlijk verhaal op papier gezet dat zich afspeelt in het zeer mondaine Amerika en hij situeerde zijn verhaal in één van de meest magische en magistrale straten, een straat die bij iedereen tot de verbeelding spreekt: Broadway. Een straat waar de ene nightclub naast de andere vocht voor een bestaan. Waar het verhaal rustig voortkabbelt zonder enige vorm van overhaasting vullen de tekeningen en de inkleuringen mooi aan. Tekeningen die bijwijlen kunnen concurreren met de besten, Inkleuring, donker en sober, die de periode tot hun recht laten komen, groezelige ruimtes, nachtelijke uren, ... Ze vormen een zeer gewaardeerde toevoeging tot de tekeningen.

Een straat in Amerika - Broadway is een verhaal met een goede afloop, dat wil ik wel kwijt, maar meer zal ik niet openbaren. Prachtig verhaal en spannend plot. Wat moet je meer hebben.