Fake vintage book covers 3 Tickle Me Silly

verleden week is er een discussie uitgebroken op het forum over het al dan niet een strip zijn. Deze maal was het onderwerp het boek met illustraties van Ken Broeders, Bloedstollend Brugge. Dit is een oud zeer en iedereen binnen Stripinfo.be heeft zo zijn eigen redenen waarom het al dan niet kan. Echte richtlijnen zijn er niet maar laat dat nu net de charme van deze site zijn. De Fake Vintage Book Covers van Kristof Spaey is ook zo een twijfelgeval dat je toch op de site kan terugvinden. En gelukkig maar.
Met dit derde deel, Tickle Me Silly, worden je gevoelens ook wel geprikkeld. De naam is hier dus niet vreemd aan. Ook een geluk dat Spaey duidelijk vermeld dat deze covers effectief fake zijn want ze lijken zo waarheidsgetrouw. Toch zijn deze dus voor pulpromans die nooit zijn verschenen of nooit zullen verschijnen. Net zoals in het eerste en tweede deel heeft hij zijn inspiratie in zowat elke laag gezocht waar dit van toepassing kon zijn: film, boeken, theater, muziek,... Waar hij ook niet vanaf is gestapt is de verborgen dubbele bodems die de teksten bevatten.

Een mooie jongedame, tekst met humor, een man die prachtig kan tekenen aangevuld met woordspelletjes en je begrijpt de charme van Fake Vintage Book Covers. Regelmatig weerkerende modellen sieren de covers en zo nu en dan is Spaey zijn beeltenis ook terug te vinden in die typische pulpstijl.

Een voorbeeld van de woordspelingen is zo een cover met Kristof in zetel en een schaars geklede dame gezeten naast op de grond naast hem (zie hieronder).
Hoofdtitel: It All Came To A Head
Schrijver: BJ Lewinski