Martin Lodewijk

Avatar Wijnand
245
In de database wordt Martin Lodewijk per abuis, als scenarist, gekoppeld aan Grimm's Ghost Stories nummer 25 en nummer 35 (als je zoekt op Martin Lodewijk als auteur).
Hij is wel de scenarist van Ghost Special nummer 2 - Immortal Coil, uitgegeven door Dark Horse Comics.
Geplaatst op 01/07/2023 Citeren
Avatar
Wijnand
Geplaatst op 01/07/2023
Avatar Striphens
446
Martin Lodewijk is dan wel de schrijver van Immortal Coil, maar die strip hangt nu in de reeks Grimm's Ghost. Dat had beter de reeks Ghost (Dark Horse) kunnen zijn. Kies je in het auteur-scherm voor sorteeroptie "Strip/jaar" is die rare verwijzing naar Grimm ook weg.

Het magazine is een special uit de Ghost serie van Dark Horse, aldus Darkhorse.fandom.
Geplaatst op 01/07/2023 Citeren
Avatar
Striphens
Geplaatst op 01/07/2023
Avatar Wijnand
245
Ik heb net vanmiddag de titel ingevoerd als Ghost Special nummer 2 - Immortal Coil. Moet nog gecontroleerd.
Hiervoor de reeks Ghost Special aangemaakt.
Geplaatst op 01/07/2023 Citeren
Avatar
Wijnand
Geplaatst op 01/07/2023
Crew
Avatar Veter
7840
Ik vrees dat dit zal moeten herdaan worden.
Ik heb gisteren een strip verwijderd in een reeks waar die helemaal niet thuishoorde.
Ik heb later ook een lege reeks verwijderd.
En nu vind ik dit bericht hier, wat misschien één en ander zou kunnen verklaard hebben.
Als je een nieuwe reeks toevoegt, word je gevraagd om onmiddellijk ook een album toe te voegen. Op die manier zit je in de juiste reeks, kan je dus niet eindigen met een album op een verkeerde plaats + een lege reeks.
Ook die foute auteur snap ik niet. Als je een foute auteur toevoegt kan je die onmiiddellijk ook weer verwijderen en toch de juiste auteurs toevoegen... ?
Geplaatst op 02/07/2023 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 02/07/2023
Avatar Wijnand
245
Origineel geplaatst door Veter
Ik vrees dat dit zal moeten herdaan worden.
Ik heb gisteren een strip verwijderd in een reeks waar die helemaal niet thuishoorde.
Ik heb later ook een lege reeks verwijderd.
En nu vind ik dit bericht hier, wat misschien één en ander zou kunnen verklaard hebben.
Als je een nieuwe reeks toevoegt, word je gevraagd om onmiddellijk ook een album toe te voegen. Op die manier zit je in de juiste reeks, kan je dus niet eindigen met een album op een verkeerde plaats + een lege reeks.
Ook die foute auteur snap ik niet. Als je een foute auteur toevoegt kan je die onmiiddellijk ook weer verwijderen en toch de juiste auteurs toevoegen... ?


Om met het laatste van het citaat te beginnen: In mijn eerste bericht heb ik enkel aangegeven dat in de database 2 boeken ten onrechte werden toegeschreven aan Martin Lodewijk. Als je zocht op Martin Lodewijk en dan op auteur kwamen 2 boekjes uit de reeks Grimm's Ghost Stories (nr. 25 en 35) naar voren. Die beide deeltjes staan verdercorrect in de databse met de juiste auters, maar kwamen in de rij van Martin Lodewijk naar voren. Dat heb ik niet gedaan, dat stond al zo in de database, geen idee hoe die rare koppeling tot stand is gekomen. Ook niet iets wat ik dus kon veranderen. Het staat ook volkomen los van mijn invoer. Inmiddels zie ik dat het is aangepast, waarvoor dank.

Nu over mijn invoer.
Ik heb eerst een nieuwe reeks aangemaakt, te weten Ghost Special (deze zijn uitgegeven buiten de normale serie van Ghost) en direct daarna het boek nummer 2 van deze reeks ingevoerd. Bij het invullen van de reeks heb ik Ghost Special ingevuld en bevestigd, maar blijkbaar is bij het bevestigen de reeks overgesprongen naar de naam van een andere reeks. In het verleden is mij al eens verteld dat dit een meer voorkomend euvel is. Die overspringing heb ik toen niet gezien. Striphens heeft mij daar in zijn berichtje attent op gemaakt. Vervolgens heb ik een aanpassing doorgestuurd m.b.t. de juiste stripreeks (dit keer met gebruik van de pijltjestoetsen en niet via de muis). Dit werkte wel.
Toen ik een tijdje daarna keek op naam van de strip (door in het berichtje van Striphen op Immortal Coil te tikken) zag ik een grijs veld met de vermelding dat de stripreeks niet gevonden kon worden. Ik begrijp nu dat de reeks weer verwijderd is (omdat die nog leeg was)

Ik zal het boek opnieuw invoeren maar heb wel een vraag hierbij. Vinden juliie dat dit moet worden ingevuld bij de stripreeks Ghost Special of bij de stripreeks Ghost? Als het eerste het geval is zal ik de reeks Ghost Special opnieuw aanmaken.
Geplaatst op 02/07/2023 Citeren
Avatar
Wijnand
Geplaatst op 02/07/2023
Crew
Avatar Veter
7840
Dat is eigenlijk uitgegeven als "Ghost Special", je kan dus best een reeks onder die titel aanmaken en de strip daar onderbrengen.

En nogmaals: als je de aanwijzigen volgt na het aanmaken van de reeks: klikken op "Gelieve nu strips aan deze reeks toe te voegen" zit je onmiddellijk in de goede (pas aangemaakte) reeks, en hoef je niets te wijzigen of te zoeken naar de reeks. Wel de rest van velden juist invullen uiteraard.
En dat verspringen van de reeks bij het selecteren is vervelend, maar als je nakijkt voor je alles doorstuurt, kan je het zien dat er een foute reeks geselecteerd is, en kan je alsnog corrigeren.

Nou ja, veel succes, en dank bij voorbaat.
Geplaatst op 02/07/2023 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 02/07/2023