Ik zoek een strip (waarschijnlijk een Frans/Belgisch album dat in het Nederlands is vertaald) die ik jaren geleden heb gelezen.
Dit zijn de plotpunten die ik me herinner:
Een jonge jongen reist samen met een oude man door een enorm, ogenschijnlijk eindeloos bos.
Er loopt één brede onverharde weg door het bos. De man waarschuwt de jongen om absoluut niet van de weg af te gaan.
De oude man is bekend met het bos, maar is zelf nog nooit aan de andere kant van het bos geweest.
Het bos heeft een mysterieuze sfeer, maar bevat weinig opvallende magische elementen.
Tijdens een overnachting op de weg gaat de jongen van het pad af om brandhout te zoeken, omdat er op de weg zelf weinig hout ligt.
Zodra hij het bos ingaat raakt hij volledig verdwaald. Uiteindelijk vindt hij de weg terug, mogelijk door het licht van het kampvuur of doordat de oude man hem komt zoeken.
Ergens komen ze een enorm spinnenweb tegen dat de weg blokkeert.
Aan het einde van het verhaal bereiken ze de rand van het bos, waar ze uitkomen bij de zee.
Het einde voelt alsof het verhaal daar niet ophoudt en dat er nog een vervolg zou komen.
Dat zijn de details die ik me met enige zekerheid herinner; kleine details kunnen door de tijd enigszins vervormd zijn.
Geplaatst op 08/07/2026
Citeren
Ik denk niet dat ik dit gelezen heb, geen idee
Geplaatst op 08/07/2026
Citeren
Dit klinkt me niet direct bekend in de oren, maar de beschrijving van dat eindeloze bos en de regel dat je absoluut niet van het pad mag afwijken maakt me wel nieuwsgierig. Misschien is het een wat minder bekende Frans-Belgische reeks in plaats van een los album. Ik ben benieuwd of iemand het herkent, want nu wil ik eigenlijk ook weten welke strip dit is.
Geplaatst op 17/07/2026
Citeren
Het verhaal lijkt afgeleid van
Dante die (door een dicht woud) door Vergilius naar de hemelpoort wordt geleid.
Het boek van Dante heet
"De goddelijke komedie". Mogelijk zijn hierover strips gemaakt.
Geplaatst op 02/09/2026
Citeren