Vraagje over de tpb's invoeren

Avatar kagebe
198
Ik zit een beetje met de vraag hoe de trades in te moeten voeren van deze serie.Chronologisch zou het zo moeten gaan:

Int 11 Civil War (Amazing Spider-Man #532-538) Staat er al in
Int 12 Spider-Man Back in Black (539-543 +17-23 Friendly Neighborhood Spider-Man +Annual #1 )
Int 13 One More Day (544-545 + 24 Friendly Neighborhood Spider-Man
+ #41 Sensational Spider-Man )
Int 14 Brand New Day vol 1 ( Spider-Man Swing Shift +#546-551+
Material uit Venom Super Special #1 )
Int 15 Brand New Day vol 2 (#552-558 )
Int 16 Brand New Day vol 3 (#559-563 )
Int 17 Kraven's First Hunt (#564-567 + material uit Spider-Man Brand New Day -Extra #1 )
Int 18 New Ways To Die (#568-573 ) Staat er in als SCa1.

Vanaf civil war ben ik de trades gaan kopen maar de invoer als SCa1 en de daar op volgende 3 vermelde delen brengen mij aan het twijfelen hoe ik de delen 12 t/m 17 moet invoeren.
Geplaatst op 10/08/2009 Citeren
Avatar
kagebe
Geplaatst op 10/08/2009
Crew
Avatar T.I.A
3660
Origineel geplaatst door kagebe
Ik zit een beetje met de vraag hoe de trades in te moeten voeren van deze serie.Chronologisch zou het zo moeten gaan:

Int 11 Civil War (Amazing Spider-Man #532-538) Staat er al in
Int 12 Spider-Man Back in Black (539-543 +17-23 Friendly Neighborhood Spider-Man +Annual #1 )
Int 13 One More Day (544-545 + 24 Friendly Neighborhood Spider-Man
+ #41 Sensational Spider-Man )
Int 14 Brand New Day vol 1 ( Spider-Man Swing Shift +#546-551+
Material uit Venom Super Special #1 )
Int 15 Brand New Day vol 2 (#552-558 )
Int 16 Brand New Day vol 3 (#559-563 )
Int 17 Kraven's First Hunt (#564-567 + material uit Spider-Man Brand New Day -Extra #1 )
Int 18 New Ways To Die (#568-573 ) Staat er in als SCa1.

Vanaf civil war ben ik de trades gaan kopen maar de invoer als SCa1 en de daar op volgende 3 vermelde delen brengen mij aan het twijfelen hoe ik de delen 12 t/m 17 moet invoeren.


Gewoon in volgorde verder invoeren ... degene die elkaar opvolgen en een nummer meegekregen hebben van Marvel invoeren INT en het nummer de SC en de HC die je ziet staan zijn de tot nu toe ingevoegde volumes die geen nummering meegekregen hebben oon doordat ze niet automatisch nummers bundelen die op elkaar volgen maar nummers bundelen van een verhaallijn.

ik zou het eens uitgebreid moeten uitzoeken maar mijn bron ligt plat en gebrek aan tijd ...
Geplaatst op 10/08/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 10/08/2009
Avatar kagebe
198
Kijk dat is dus het probleem van deze trades.
Er zijn er 3 die een nummer hebben gekregen en wel de Brand New Day vol 1t/m3 ,En die hebben dan ook de nummering 1t/m3 gekregen.De rest heeft geen nummer gekregen van Marvel,
en dat geldt ook voor Civil War (INT 11).Ik meen te weten dat de eerste 10 delen wel van een nummer waren voorzien maar aangezien ik die niet heb durf ik dat niet met zekerheid te zeggen.
Geplaatst op 11/08/2009 Citeren
Avatar
kagebe
Geplaatst op 11/08/2009
Crew
Avatar T.I.A
3660
Dat dacht ik ook de eerste 11 zijn genummerd dus deze INT 1-11 ...
Al de rest gewoon toevoegen als SCa, ... (SC voor TPB en de HC als alternatief ingeven en HC zetten als voorvoegsel ipv SC) later wordt er dan als ze er allemaal in zitten schifting gedaan. Dwz volgens jaartal en volgorde gebundelde Issue´s ... maar zolang ze er niet allemaal inzitten aansluitend volgen SCa1 SCb1 ... de Brand New Day kan wel hetzelfde voorvoegsel houden maar dan verder nummeren Vb: SCf1 en dan SCf2 ipv SCg1 zo zullen ze bij elkaar staan en behouden ze respectievelijk hun nummer 1,2,3

Amazing Spider-man is dus zo een lastige reeks om alles mooi en samen te zetten ... waarvan je niet echt op voorhand regeltjes kan naleven maar inventief moet zijn.
Wel blijven hier ook de standaard regels gelden. MSA en de bundel MSA INT blijft voor mini series staan en LSA LSA INT voor Limited series, OS voor One shots enz

;)
Geplaatst op 11/08/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 11/08/2009
Crew
Avatar cuppenh
1520
Ben ik helemaal mee eens.
Speciaal de Spider-Man reeks(en) zijn door het labiele uitgavebeleid van Marvel zeer onoverzichtelijk. Het is beter om de stukjes info eerst een béétje gestructureerd in de database te krijgen. Dat vormt dan een goede basis om daarna, als alle gaten gevuld zijn, een overzichtelijke volgorde uit te gaan vogelen.
Geplaatst op 11/08/2009 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 11/08/2009
Crew
Avatar T.I.A
3660
Zo heb ik dat vroeger samen met Cuppenh ook gedaan met deze reeks ... er stonden voorvoegsels in die we ter plekke uit de duim zogen maar de issues die samen moesten staan stonden samen... na verloop van tijd toen de reeks zo goed als "compleet" werd heb ik alles bekeken en nieuwe voorvoegsel gegeven zodat alles overzichtelijker werd. Een tip en regel bij comic reeksen die we hier hanteren: als je een mini serie of limited serie ingeeft telkens ELK issue beginnen met de naam van de mini serie (Hulk: Nightmerica - The Quarry (part 1 of 6) )en dan de titel erachter ook de naam van de mini serie ingeven als "alternatieve reeks" dit om bij de zoekfunctie alsnog de reeks gemaakkelijk te vinden zodat men niet denkt dat deze mini reeks niet aanwezig is in de databank. (moet in deze reeks nog gebeuren ...)

Nog een extra tip (ben gul vandaag) :D Een Limited serie wordt altijd vermeld op het Issue zelf (links boven) indien dit niet zo is ... en de serie bestaat maar uit een aantal Issues is dit een Mini serie .

;)
Geplaatst op 11/08/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 11/08/2009
Avatar kagebe
198
Ik ben nog even verder gaan zoeken en ben op de volgende site:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_The_Amazing_Spider-Man_comics
weer een hoop wijzer geworden en zoals ik al dacht is Civil War niet de 11e tp (heeft ook geen nummering ) maar de 13e wat van deze serie is uitgekomen.
Treurig om te zien dat de eerste 29 delen van de serie niet in trade zijn verschenen en dat trade 1 begint als Straczynski het heeft over genomen
Geplaatst op 11/08/2009 Citeren
Avatar
kagebe
Geplaatst op 11/08/2009
Crew
Avatar woelfie
4090
Als iemand zin heeft, mag de nummering van deze reeks (Groo) ook misschien eens aangepast worden (ik weet het, het is mijn fout bij de invoer).

Na 3 reeksen (eigenlijk 4, de allereerste ontbreekt nog) van resp. Pacific Comics, Epic Comics en Image, is Dark Horse begonnen met het uitgeven van miniseries:
* "Groo" (nu D1 tot D4)
* "Groo & Rufferto" (E1-E4)
* "Groo - Mightier than the sword" (F1-F4)
* "Groo - Death & taxes" (G1-G4)
* "Groo - Hell on earth" (H1-H4)
Dat mag dan hernummerd worden als MSA1-MSA4 ("Groo"), MSB1-MSB4 ("Groo & Rufferto"), enz.
Alsook zijn deze gebundeld in wat nu vermeld staat als "TPB D1", enz. (wat dus als ik het goed heb "INT MSA1" en zo verder mag worden).

Evenzo zijn TPB1 tot TPB15 de bundelingen van de Epic comics, en kunnen daardoor hernoemd worden naar "INT B1" tot "INT B15".
Geplaatst op 11/08/2009 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 11/08/2009
Crew
Avatar T.I.A
3660
Zal er aan beginnen ...

En nu zou het moeten staan zoals het moet ... Ik heb er ook een afbeelding bij geplaatst ondertussen 8)
Geplaatst op 11/08/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 11/08/2009
Crew
Avatar woelfie
4090
Schitterend !
Bedankt
Geplaatst op 12/08/2009 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 12/08/2009