FAQ's en tips bij het toevoegen van albums

Crew
13296
Ik hoop maanden.
Geplaatst op 26/07/2021 Citeren
Surya
Geplaatst op 26/07/2021
4
Ik probeer de cover toe te voegen van "The Batman's Grave 1/4 en 2/4". Ik plaats ze op het vakje , ze worden opgeladen, en dan ... niets. Gewoon afwachten tot een mod het nakijkt en of het gelukt is? Geen berichtje zoals bij het toevoegen van een herdruk?
Geplaatst op 14/01/2024 Citeren
coen
Geplaatst op 14/01/2024
Crew
4173
Toegevoegde covers worden inderdaad eerst door de mods nagekeken.
Omdat dat soms wat kan duren (er zijn op sommige momenten redelijk wat aanpassingen na te kijken die wat opzoekwerk vragen) kan je best even wachten voor je dezelfde cover toevoegt.
In elk geval niet opnieuw proberen na een paar minuten.
Geplaatst op 15/01/2024 Citeren
woelfie
Geplaatst op 15/01/2024
Een vraagje.
Ik heb al 2 keer (met een interval van 6 maanden) gerpobeerd om de Franse editie van de Kuifje special 77 jaar toe te voegen, maar schijnbaar zonder succes.
De laatste keer was een kleine week geleden, dus mogelijks zit dit dus gewoon nog in de pijplijn.
Daarom begon ik te denken dat de mods deze toevoeging hebben geweigerd.
Alleen, ik snap niet goed waarom. Ja, de franse editie is veel dikker dan de nederlandstalige, maar het gaat echt wel om de franse versie van hetzelfde boek. Enfin, eigenlijk is het omgekeerd, het is de nederlandstalige editie die veel dunner is dan de franstalige, men heeft er voor gekozen om veel van de franse versie niet op te nemen in de nederlandstalige versie.
Ik vermoed dus dat het verschillend aantal pagina's de boosdoener is, maar moet ik het daarom in een andere reeks zetten? Dat doe je bij een dossiereditie van bvb een Kuifje-album toch ook niet?

Pas op, geen verwijt hoor? Ik probeer alleen te snappen waarom die toevoeging niet wordt aanvaard zodat ik het de volgende keer wel correct ingeef.
Geplaatst op 26/08/2024 Citeren
hellspawn
Geplaatst op 26/08/2024
Crew
7888
Ja, een dossiereditie beschouwen we inderdaad als een alternatieve versie. Het is daar nogal duidelijk, je hebt het basisalbum waar dan nog een extra dossier is aan toegevoegd.
Maar in dit geval is die basis eigenlijk toch wel heel verschillend, en vandaar dat ik het toch beter vond daar een aparte versie van te maken, en heb ik je toevoeging geweigerd. Ik was eigenlijk van plan die dan zelf op de juiste manier toe te voegen, maar ben dat uiteindelijk vergeten... Mijn excuses daarvoor!
Geplaatst op 26/08/2024 Citeren
Veter
Geplaatst op 26/08/2024
Geen probleem, dan voeg ik hem wel opnieuw toe.
Klein vraagje wel nog, is dat dan een andere versie van dat album, een "1A" dus? (kwestie van het deze keer meteen juist in te geven)
Geplaatst op 28/08/2024 Citeren
hellspawn
Geplaatst op 28/08/2024
Crew
7888
Zeker niet toevoegen als andere versie van het reeds aanwezige album, ongeacht het voor- of achtervoegsel.
Het moet toegevoegd worden als een ander album in de reeks.
Geplaatst op 28/08/2024 Citeren
Veter
Geplaatst op 28/08/2024
Origineel geplaatst door Veter
Zeker niet toevoegen als andere versie van het reeds aanwezige album, ongeacht het voor- of achtervoegsel.
Het moet toegevoegd worden als een ander album in de reeks.

Waarom geen voorvoegsel?
Als ik het als nummer A1 geef, dan is dat toch een compleet apart album?
Net zoals Avengers 1 een totaal verschillend album is dan Avengers A1, B1, C1...
Geplaatst op 29/08/2024 Citeren
hellspawn
Geplaatst op 29/08/2024
Crew
4173
Ik zou zeggen dat de nummering 1,2,3 en dan 1a,2a,3a enz gebruikt wordt als de beide reeksen genummerd zijn (alletwee 1,2,3 enz op de cover of de rug) daarom het voorvoegsel om een onderscheid te maken.

In dit geval is het album niet genummerd, dus wordt het voorvoegsel niet gebruikt, maar omdat het om een ander album gaat (in dezelfde reeks, naar ik begrepen heb) krijgt het gewoon een ander nummer.
Geplaatst op 02/09/2024 Citeren
woelfie
Geplaatst op 02/09/2024