nummering nederlandstalige integralen

Avatar the pope
1906
-Waarom is de te verschijnen http://www.stripinfo.be/strip.php?strip=111157 gekoppeld aan de Engelse INT5, terwijl het mij op basis van de titel redelijk duidelijk lijkt dat dit aan INT3 moet zijn?

-Bijkomende vraag: ik dacht altijd dat als de nummering in verschillende talen dezelfde was, dat er geen aparte nummering voor die talen opgesteld werd. Ik heb het idee dat de Nederlandstalige INTs momenteel gewoon samenlopen met de Engelse (indien bovenstaande veronderstelling juist is, tenminste), dus vanwaar dan de nummering INT NL?
Maarbon, ik dacht ook ooit dat de Nederlandstalige nummering altijd als prioritair behandeld werd, maar dat blijkt voor comics niet de stelregel te zijn..
Geplaatst op 29/04/2010 Citeren
Avatar
the pope
Geplaatst op 29/04/2010
Crew
Avatar woelfie
4102
Ik meen me te herinneren dat als de nummering anders is in een andere taal, dat deze dan een apart nummer krijgt. Zo kan 1,2,3,4... in een andere taal (of een andere uitgeverij) genummerd worden als Fr4, Fr5, Fr7, ...
Als voorbeeld: De Kat.

Zie ook deze thread voor meer info.

Maar ik ben zeker akkoord dat INT NL 1 moet veranderen in INT 1, en indien nodig (niet echt, want de nummering lijkt me dezelfde) de huidige INT 1 in INT En 1.

P.S. over De kat gesproken, het lijkt mij dat deel 10 en deel F13 mogen samengevoegd worden
Geplaatst op 29/04/2010 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 29/04/2010
Avatar the pope
1906
Origineel geplaatst door woelfie
Ik meen me te herinneren dat als de nummering anders is in een andere taal, dat deze dan een apart nummer krijgt. Zo kan 1,2,3,4... in een andere taal (of een andere uitgeverij) genummerd worden als Fr4, Fr5, Fr7, ...
Als voorbeeld: De Kat.

Zie ook deze thread voor meer info.

Maar ik ben zeker akkoord dat INT NL 1 moet veranderen in INT 1, en indien nodig (niet echt, want de nummering lijkt me dezelfde) de huidige INT 1 in INT En 1.


welja, zo herinner ik het me ook.
ik meen echter al vaker 'INT NL' bij comics tegengekomen te zijn, wat volgens deze spelregels eigenlijk onmogelijk zou moeten zijn.. (maar ik kan dat ook gedroomd hebben)
Geplaatst op 29/04/2010 Citeren
Avatar
the pope
Geplaatst op 29/04/2010
Crew
Avatar Veter
7839
De koppeling was duidelijk fout.

Heel die Hellboy uitgaven zijn een behoorlijk ingewikkeld soepje, maar als die Nederlandse uitgaven gelijk lopen met de Engelse, begrijp ik ook niet waarom daar een NL werd voorgevoegd. Ik heb ze daar toch maar verwijderd.
Geplaatst op 29/04/2010 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 29/04/2010
Crew
Avatar T.I.A
3656
Ik meen me vaag te herinneren dat dit werd geopperd doordat de taal oorspronkelijk Engels is en men wenste het in die volgorde ook terug te vinden maar ik weet het niet meer zeker... ?(
Geplaatst op 30/04/2010 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 30/04/2010