Probleem met strips zonder achterkant

Kan het probleem met strips zonder achterkant , want nu is het vervelend als men scroll naar beneden dat de strips dubbel terug komen !!! , kan dit opgelost worden ?
Geplaatst op 15/03/2025 Citeren
Stripridder
Geplaatst op 15/03/2025
613
Deze melding staat al wat langer op de to-do lijst.
Het doet zich ook voor in jouw eigen lijst, als je meer dan een bepaald aantal boeken in die lijst hebt staan. Ik dacht dat die grens op 256 lag.
Als je ze wegwerkt (dus goede achterkant aanbiedt) gaat het probleem ook vanzelf over!
Maar als ik de programmeurs heb, dan laat ik ze hier zeker iets aan doen.
Striphens
Geplaatst op 15/03/2025
Ja klopt , maar heb zo al kleine 2000 scan al toegevoegd , is het niet wie iets aanbrengt ook zowel voor als achterkant toevoegd is ook minder werk voor iedereen en ook minder werk voor de mods !!!
Stripridder
Geplaatst op 15/03/2025
Crew
4262
Ik begrijp je zinsconstructie niet helemaal, Stripridder, maar ik vermoed dat je wil zeggen dat als iemand iets toevoegt, hij best ook voor- en achtercover kan toevoegen?
Dat klopt, maar wat je toevoegt heb je niet altijd in bezit. Dan moet je steunen op wat je op internet kan vinden. En waar het zoeken naar covers al niet altijd makkelijk is, is het zéér moelijk om achtercovers te vinden op het web.
Geplaatst op 16/03/2025 Citeren
woelfie
Geplaatst op 16/03/2025
Klopt maar is het niet beter dat je enkel toevoegd wat je bezit , en als het niet bezit enkel de gevens aanbrengt , en overlaat aan wie het wel bezit , want alles op het internet klopt ook niet voor de 100% hoor !
Geplaatst op 16/03/2025 Citeren
Stripridder
Geplaatst op 16/03/2025
Crew
4262
Niet alles op het internet klopt, dat is zeker. En zeker qua covers staat er HEEL VEEL verkeerd op, daarom dienen de mods om alle ingevoerde covers na te kijken... en dat is veel werk.
Maar met de ervaring komt ook de wijsheid, dus weet ik (en Veter, en nog een paar anderen) goed welke websites betrouwbaar zijn, en waar je juiste covers kan vinden. En dan kan je wel toevoegen met minder fouten (als sluit er af en toe nog een verkeerde cover tussen).

Alternatief is inderdaad enkel covers toevoegen van die strips die je hebt, maar dan blijft er gigantisch veel leeg, en dat willen we ook niet.
Geplaatst op 19/03/2025 Citeren
woelfie
Geplaatst op 19/03/2025
312
Origineel geplaatst door woelfie
Niet alles op het internet klopt, dat is zeker. En zeker qua covers staat er HEEL VEEL verkeerd op, daarom dienen de mods om alle ingevoerde covers na te kijken... en dat is veel werk.
Maar met de ervaring komt ook de wijsheid, dus weet ik (en Veter, en nog een paar anderen) goed welke websites betrouwbaar zijn, en waar je juiste covers kan vinden. En dan kan je wel toevoegen met minder fouten (als sluit er af en toe nog een verkeerde cover tussen).

Alternatief is inderdaad enkel covers toevoegen van die strips die je hebt, maar dan blijft er gigantisch veel leeg, en dat willen we ook niet.

Dan zou het denk ik erg aardig zijn om die websites hier te vermelden. Gebruikers van deze site kunnen dan mogelijk hun ontbrekende covers makkelijker aanvullen. En dat is toch wat iedereen graag wil, nietwaar?
Geplaatst op 27/03/2025 Citeren
Wijnand
Geplaatst op 27/03/2025
Crew
4262
Wil ik wel doen (had ik eigenlijk direkt moeten doen), MAAR dit wil niet zeggen dat alles zomaar moet overgenomen worden.

ebay is bijvoorbeeld een goede bron om te verifiëren wat juiste covers zijn, omdat vaak fotos getoond worden, maar die foto's willen we niet (zie de FAQ over het toevoegen van covers).
Ik kijk ook vaak op lastdodo of covers juist zijn, maar die onderscheiden dan ook uitgaves met aanpassingen in het colofon, terwijl wij op stripinfo enkel variaties in cover/backcover opnemen. Bovendien ZEKER GEEN AFBEELDINGEN MET WATERMERK.
Voor comics heb je echt wel goede sites zoals Grand Comic Book Database, Comic Vine en ComicBookRealm, maar altijd die hebben elk ook niet altijd alle covers, en indies zijn extra moelijk.
amazon is dan weer goed voor isbn nummers en jaar van uitgifte, maar hun covers zijn niet betrouwbaar.
Voor Franse manga kan je vaak naar manga-news of Manga Sanctuary.

Deze en veel andere sites staan trouwens ook al op de site, in de sectie 'Links', onder 'Overzichten'.
Geplaatst op 27/03/2025 Citeren
woelfie
Geplaatst op 27/03/2025